خوراک دام چیست؟

فهرست مطالب

خوراک دام چیست ؟

به صورت کلی و جامع خوراک دام غذای رشد دهنده برای انواع طیور، گاو، گوسفند و آبزیان می باشد. خوراک های دامی در قرن 21 توسعه های زیادی را شامل بوده اند. انسان همواره در تلاش است که به سلامت زندگی خود بهبود ببخشد . رژیم غذایی مناسب برای دام می تواند به این بهبود کمک فراوانی کند . خوراک دام عموم ا در حجم انبوه به تولید می رسید و عرضه می شود. بخش زیادی از این تولیدات شامل :

–     کنجاله سویا

–     آرد ذرت دانه

–     غلات

–     کنجاله

–     تفاله ها

پنچ مورد ذکر شده در بالا تنها گوشه ایی از تولیدات دامی هستند.

بهترین مواد مغذی برای دام

برخی مواد اساسی و مغذی برای رشد و سلامت دام الزامی می باشند این مواد شامل کربوهیدارت ها، پروتئین، چربی، مواد معدنی، ویتامین ها و در آخر هم آب ، مواد مغذی هستند که دام برای تولید مثل و سلامتی جسمانی دائما به آنها نیاز دارد.

خوراک دام حاجی بگلو

خرید خوراک دام

شغل دامداری از گذشته تا به امروزه یک شغل پردرآمد بوده است. اما همان قدر که پردآمد است می تواند امنیت اقتصادی شما را به مشکل مواجه کند. شاید اصلی ترین و مهم ترین مشکل روبرو دامداران در امروز خرید خورام دام برای دام هایشان باشد. زیرا باید خوراکی را انتخاب کنند که به صرفه باشد و همچنین دام را به حداکثر وزن گیری برساند. دام به معنای حیوانات اهلی و پروشی به دست انسان هستند که اگر نیاز های آنها به خوبی برطرف شود. موجب شادابی و سلامتی دام های ما اعم از گوسفند و گاو ها می شود.

خوراک دام مقرون به صرفه !

اگر بخواهیم طی تجربه و شناخت بازار فروش خوراک دام بنویسیم. امروزه محصولات مقرون به صرفه ای در بازار وجود دارند. که با ساختار مشابه به خوراک دام های معروف مانند کنجاله سویا و … در حال عرضه می باشد. عموما مردم این خوراک را با نام کنجاله پنبه دانه میشناسند. که هم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و هم از نظر کیفیت و سطح ساختاری مشابه کنجاله سویا است.

غذای حیوانات اهلی چگونه تامین می شود ؟

حیوانات هم مانند انسان ها نیاز مداوم به مواد مغذی دارند. برخی از این خوراک ها شامل : یونجه، غلات خاص، محصولات سیلو، علف های مرتعی، برای حیوانات اهلی پروش می یابند. اما این محصولات به اینجا خاتمه پیدا نمی کند. محصولاتی مانند تفاله چغندرقند، سبوس اناناس و … محصولات جانبی هستند که پس از فرآوری محصولات غذایی برای انسان ها به جا می مانند. اما دسته دیگری هم وجود دارد که عموما آن ها را با نام محصولات غذایی مازاد می نامند. این محصولات شامل :

–     میوه ها

–     غلات

–     گندم

–     سبزیجات

می شوند. که برای تغذیه حیوانات اهلی در نظر گرفته می شود.

خوراک دام حاجی بگلو

شناخت کنجاله پنبه تخم

کنجاله پنبه تخم محصولی است که امروزه به دلیل کمبود خوراک دام و شرایط اقتصادی افراد زیادی به آن رو آورده اند. کنجاله پنبه تخم (کنجاله پنبه دانه) را پس از خارج کردن روغن دانه پنبه بدست می آورند. و از آن به عنوان خوراک پروتئین ی برای نشخوار کنندگان بهره می برند . این محصول امروزه جایگزین مناسبی برای کنجاله سویا شده است. زیرا هم از نظر قیمتی مقرون به صرفه تر می باشد. و هم از نظر سهولت دسترسی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

 

کلام آخر

همان طور که متوجه شده اید. حیوانات هم مانند انسان نیاز متداول به مواد مغذی دارند. پس اگر دامدار هستید. قاعدتا یکی از مشکلات رایج شما تامین خوراک دام است. کادر مجرب و حرفه ای خوراک دام حاجی بگلو امروزه به تولید انبوهی از کنجاله پنبه تخم (کنجاله پنبه دانه) رسیده است. و آماده ارائه این محصول در ابعاد زیاد می باشد. در صورت نیاز به این محصول تیم پشتیبان ما پاسخگو شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا