کنجاله پنبه دانه چیست ؟

فهرست مطالب

کنجاله پنبه دانه چیست ؟

در بازار فعلی خوراک دام شاید بارها و بارها نام کنجاله پنبه دانه به گوشتان رسیده باشد. امروز قصد داریم در این مقاله این محصول را زیر ذربین ببریم. کنجاله پنبه دانه را از دانه پنبه پس از خارج کردن روغن آن به دست می آورند. و امروزه از آن به عنوان یک خوراک دام پروتئینی برای انواع دام استفاده می شود.  کنجاله پنبه دانه (کنجاله پنبه تخم) می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای کنجاله سویا باشد. زیرا هم از نظر سهولت دسترسی در جایگاه بهتری قرار دارد و هم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

کنجاله پنبه دانه چیست ؟

بررسی خواص کنجاله پنبه دانه

کنجاله پنبه دانه به دلیل داشتن چربی باعث بیشتر شدن شیر در گاوهای شیری می شود. همچنین دارای فسفر و پروتئین گیاهی سرشاری است. یکی دیگر از ویژگی های این محصول خوش خوراک بودن آن است که با ترکیب آن با سایر نهادها باعث افزایش اشتها در دام و در نهایت افزایش وزن را در پی خواهد داشت. آنالیز کلی کنجاله پنبه دانه تشابه های بسیار زیادی با کنجاله سویا دارد.  نکته مهم درباره نگهداری کنجاله پنبه دانه این است که اگر این محصول در معرض خیسی قرار بگیرید. شروع به کپک زدن می کند. و برعکس اگر در معرض خشکی پیش از حد قرار بگیرید دچار انفجار گرد و غبار می شود.

کنجاله پنبه دانه چیست ؟ عکس دوم

بررسی و شناخت علمی کنجاله پنبه دانه

اگر بخواهیم کنجاله پنبه دانه را از نظر ارزش غذایی زیر ذربین ببریم. به شرح زیر می باشد.

  • مجموع مواد غذایی قابل هضم 61 تا 70 درصد
  • درصد فسفر ½
  • درصد کلسیم 16/0
  • درصد الیاف 10 تا 14 درصد
  • درصد پروتئین خام 22 تا 50 درصد

وابسته به شرایط اقتصادی، کیفیت پروتئین کنجاله پنبه دانه را می تواند با مکمل کردن آن با لیزین بهبود بخشید و در درجه بالاتری قرار داد.

کنجاله پنبه دانه چیست ؟ عکس سوم

خرید کنجاله پنبه دانه !

اگر قصد خرید کنجاله پنبه دانه (کنجاله پنبه تخم) را دارید. و قبل از خرید به هر دلیلی نیاز به مشاوره در این زمینه دارید. هم اکنون می توانید از آیکون گفتوگو در سمت راست صفحه با یکی از کارشناسان ما ارتباط بگیرید. و یا اینکه با یکی از شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در ساعت کاری به صورت تلفنی پاسخگو شما هستند.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا